کاربرد پارچه های برزنتی در ایجاد کمپ های امداد و نجات:

چادر برزنتی 1

پارچه های برزنتی در ایجاد کمپ های امداد و نجات

پارچه های برزنتی در ایجاد کمپ های امدادی: کمپ های امدادی به دلیل نیاز به سرعت و آسانی در نصب و استفاده، از پارچه ها و چادرهای برزنتی به عنوان متریالی اصلی برای ساختار استفاده می‌کنند. در این مقاله به برخی از دلایل استفاده از پارچه‌های برزنتی در کمپ‌های امدادی میپردازیم .

دلایل اصلی استفاده از پارچه های برزنتی:

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از پارچه‌های برزنتی در کمپ‌های امدادی، وزن سبک آن‌هاست. این پارچه‌ها بسیار سبک و کم حجم هستند و به سرعت قابل حمل و نصب بوده و در صورت نیاز امکان اسکان فوری را برای متقاضیان فراهم می کنند. همچنین این پارچه ها برای جمع آوری کم حجم بوده و به سرعت می‌توانند به فضای محدود و مورد نیاز تبدیل شوند.

 

دلیل دیگر استفاده از پارچه‌های برزنتی در کمپ‌های امدادی، مقاومت بالای آن‌ها در برابر آب و هوای نامطلوب است. این پارچه‌ها مقاوم در برابر باران، برف، باد و حتی آفتاب مقاوم بوده و شرایط های خوبی دارند. این جنس پارچه ها می توانند به راحتی از تاثیرات آب و هوا محافظت کنند. این ویژگی باعث می‌شود که کمپ‌های امدادی از این پارچه‌ها برای محافظت از مردم در شرایط بحرانی، استفاده کنند.

از دیگر ویژگی های این محصولات:

همچنین، پارچه‌های برزنتی با ویژگی ضدآتش همراه هستند و این ویژگی مهم باعث می‌شود که آن‌ها به‌عنوان یک راه حفاظتی در برابر حریق استفاده شوند.  علاوه بر این، پارچه های برزنتی در مقابل اشعه‌ی ماوراء بنفش خورشید مقاومت بیشتری دارند که این ویژگی می تواند در برابر نور خورشیدی زیاد در کمپ های امدادی و موقعیت های خارجی اهمیت بالایی داشته باشد. پارچه های برزنتی همچنین به راحتی تمیز می شوند و نیاز به نگهداری کمتری دارند.

کمپ های امدادی

قابلیت تنفس: 

پارچه های برزنتی همچنین قابلیت تنفس دارند، به این معنی که هوا از روزنه های آنها عبور کرده و هوای تازه به کمپ های امدادی وارد می شود. این ویژگی اهمیت بسیاری در تهویه در کمپ های امدادی دارد، زیرا بدون تهویه مناسب می تواند محیطی نامساعد و خطرناک برای کارکنان ایجاد کند.

 

همچنین، پارچه های برزنتی می توانند بسیاری از مواد شیمیایی و قلیایی را با خود بکشند و از آلودگی محیطی جلوگیری کنند. این ویژگی نیز در کمپ های امدادی بسیار مهم است، زیرا محیطی تمیز و بهداشتی برای بیماران و زخمی ها بسیار حائز اهمیت است و به بهبود سریعتر آنها کمک می کند.

باید گفت: 

در نهایت، پارچه های برزنتی به دلیل سبک و قابل حمل بودن، بسیار مناسب برای استفاده در کمپ های امدادی هستند. زیرا کمترین فضای اضافی را در اختیار می گیرند و به راحتی می توانند به موقعیت های مختلف منتقل شوند.

 

بنابراین، استفاده از پارچه های برزنتی در کمپ های امدادی به دلیل ویژگی هایی که ذکر شد، امری بسیار رایج و منطقی است.

نوع پارچه برزنتی که برای ساخت کمپ های امدادی استفاده می شود معمولاً از جنس نایلون یا پلی استر است که دارای خصوصیات ضدآب و مقاوم در برابر آفتاب، باد و باران است. این پارچه‌ها در سه نوع چاپ شده، نچسب و پوشش داده شده عرضه می شوند.

انواع این برزنت ها : 

پارچه های برزنتی با پوشش دادن ویژگی های ضدآب به خوبی کار می کنند. به دلیل داشتن ساختاری که تنفس آن را تضمین می کند، پارچه های برزنتی امکان پذیری نگهداری از حرارت و تهویه را نیز فراهم می کنند. این پارچه ها دارای عمر طولانی هستند و معمولاً تا چندین سال می توانند در شرایط سخت طبیعی استفاده شوند.

 

استفاده از چادر های برزنتی در کمپ های امدادی به دلیل مقاومت و خصوصیات ضدآب، به دلیل سبکی و قابلیت حمل و نقل آن‌ها، به دلیل سهولت در برپایی و جمع کردن، به دلیل ارائه حفاظت مناسب در برابر عوامل محیطی، به دلیل ارزان بودن و به دلیل پذیرش بالای این پارچه ها در بازار انتخاب شده‌اند. که دلایل زیادی برای انتخاب آنها به شمار می روند.

 

به علاوه، این پارچه‌ها از لحاظ انعطاف پذیری به نحوی ساخته شده‌اند که به راحتی می توانند به شکل های مختلف منحنی شوند و متناسب با فضای داخلی کمپ، طراحی شوند تا محیطی مناسب را برای کمک رسانی ایجاد کنند.

 

در کل، استفاده از پارچه های برزنتی در کمپ های امدادی به دلیل مزایایی که ارائه می دهند، به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای مسئولان بررسی موضوع یا حل معضل در نظر گرفته می شوند.

 

علاوه بر این، برزنت یک ماده سبک و نرم است و به راحتی به صورت پرتابل و حمل‌و‌نقل‌شونده ارائه می‌شود. همچنین برخلاف بسیاری از مواد دیگر مقاومت بالایی در برابر نور خورشید، تغییرات دما و رطوبت دارد و قابلیت عمر بالایی دارد.

 

نگاهی به سازه های اسپیس فریم : شرکت اسپیس فروش یکی از زیر مجموعه های اصلی گروه تولید شهر چادر است و ساز ه های اسپیس فریم را نصب و طراحی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی