مهم ترین نکات به هنگام برپایی چادر مسافرتی برزنتی

چادر برزنتی

درباره چادر مسافرتی برزنتی و مشخصات آن

چادر مسافرتی برزنتی به سر پناه های امن، ضد آب و دارای قابلیت کشسانی فوق العاده اطلاق می شود. این چادر ها به عنوان اصلی ترین تجهیزات هر گردشگری به حساب می آید.

ساختار این چادر ها با استفاده از ترکیب الیاف پلی استر و نخ پنبه تهیه شده است. این ساختار موجب براق تر شدن و افزایش زیبایی سطح پارچه های می شود.

در ادامه مطالب به بررسی اصلی ترین نکات به هنگام بر پا کردن این تجهیزات خواهیم پرداخت.

نحوه بر پا کردن چادر مسافرتی برزنتی

در اولین گام ضروری است که چادر مسافرتی متناسب با اقلیم منطقه مورد نظر به همراه داشته باشید. همچنین به همراه داشتن پوشش برزنتی و ضد آب برای حفاظت بدنه چادر بسیار ضرورت خواهد داشت.

به هنگام بر پا کردن چادر بهتر است مکان امنی را انتخاب نمایید و در سفر های گروهی به صورت نیمه دایره به استقرار چادر ها اقدام کند.

همچنین در شرایط جوی نا مناسبی که احتمال بارندگی در آن زیاد است، توصیه می شود شیار باریکی در اطراف چادر به جهت هدایت آب ایجاد نمایید.

بررسی برخی از نکات ایمنی

علاوه بر مطالب فوق، بسیار اهمیت دارد که هر اقدامی برای حفاظت از ایمنی خود انجام دهید. چنین اقدام هایی سلامت و رفاه شما را در طول سفر تضمین می کند. در ادامه مطالب به برخی از اساسی ترین این مطالب اشاره خواهیم کرد.

  • استقرار چادر در محلی دور از آتش و مواد اشتعال زا
  • بر پایی چادر در محلی دور از اسکان حیوانات وحشی
  • عدم بر پایی چادر در نزدیکی گله گوسفند، لانه زنبور و مورچه ها
  • دوری از محل های مرتفع و مستعد صاعقه
چادر زدن در مناطق برفی یا زمستان

کوهنوردان و برخی از افرادی که تمایل به سفر کردن به مناطق سرد و طبیعت برفی دارند، به همراه خود بهترین و مرغوب ترین تجهیزات را خواهند داشت.

به هنگام حاضر شدن در این موقعیت ها بسیار اهمیت دارد که چادر و محل اسکان خود را در مسیر بهمن بر پا نکنید.

همچنین بهتر است محلی خشک برای چادر زدن انتخاب نمایید که در مسیر جاری شدن سیل نیز قرار نداشته باشد. البته در هر شرایطی لازم است که در محل هایی که مجاز برای کمپ است اقدام به اسکان نمایید تا از حمله حیوانات وحشی در امان باشید.

ایمنی لازم برای انتقال وسایل به داخل چادر

چادر به هنگام سفر در نقش خانه ای امن برای طبیعت گرد است. بنابراین هر نوع تجهیزاتی که در آن وجود دارد می بایس فاقد هر نوع تهدیدی باشد.

به همین علت بهتر است قبل از انتقال وسایل، کوله و سایر تجهیزات به داخل چادر به خوبی آن ها را زیر و رو نمایید تا از عدم وجود حیواناتی همچون عقرب، مار، رتیل و مارمولک اطمینان حاصل کنید.

افزایش استقامت چادر ها

پس از برپا کردن چادر های مسافرتی خود، بهتر است با استفاده از میخ یا سنگ هر ضلع چادر را سنگین نمایید. با اعمال چنین اقدامی مقاومت چادر را در برابر وزش باد های شدید افزایش خواهید داد.

همچنین برای حفظ ثبات چادر ها می توانید از باتوم و سازه های سنگین مشابه استفاده نمایید. توصیه می شود جهت حفاظت بیشتر از فضای داخلی چادر، لبه های زیرانداز را متمایل به چادر خم کنید تا از ورود آب یا حیوانات خطرناک جلوگیری به عمل آید.

روش هایی برای حفاظت از سلامت چادر

همانطور که اشاره شد، چادر ها از پارچه تهیه می شوند، بنابراین در برابر اشیا تیز و برنده آسیب پذیر هستند.

به همین علت برای حفاظت بیشتر از چادر ها، بهتر است هر نوع شی تیز و تهدید کننده ای را از آن ها دور نگهدارید. همچنین بهتر است برای تمیز کردن و پاکسازی آن ها از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نکرده و تنها به شستن پارچه با آب اکتفا نمایید.

البته ضرورت دارد که وابسته به ظرفیت چادر افراد در آن حاضر شوند، چرا که ازدیاد جمعیت در چادر باعث خمش دیرک ها و تحمیل آُیب به بدنه چادر خواهد شد.

مهم ترین نکات به هنگام خرید چادر های مسافرتی

به هنگام خریداری چادر های مسافرتی، می بایست به هدف استفاده و موقعیت کاربرد آن ها توجه نمایید. همچنین وابسته به تعداد نفرات ظرفیت مناسبی را برای خریداری چادر مد نظر داشته باشید.

البته مقدار فاصله کف تا سقف چادر نیز از اصلی ترین نکات حاوز اهمیت است، چرا که امکان ایستادن و راحتی را برای شما فراهم می آورد.

خلاصه مطالب

چادر های مسافرتی برزنتی به عنوان با دوام ترین پناهگاه گردشگران شناخته شده است. این چادر ها با استفاده از الیاف متراکم شده تهیه می شوند، به همین علت از مقاومت، استحکام و کشش بسیار مطلوبی برخوردار می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی