ایمنی لازم برای استفاده از چادر های مسافرتی برزنتی

چادر برزنتی 1

درباره چادر های مسافرتی برزنتی

چادر های مسافرتی برزنتی مهم ترین تجهیزاتی است که هر طبیعت گردی به هنگام سفر می بایست به همراه داشته باشد.

این چادر ها با استفاده از ترکیب الیاف پلی استر و پنبه تهیه می شوند و در مقابل سایر تجهیزات برزنتی از محبوبیت و کاربرد بیشتری برخوردار هستند در ادامه مطالب به بررسی نکات ایمنی به هنگام استفاده از این نوع محصولات خواهیم پرداخت.

علل استفاده از چادر های مسافرتی برزنتی

همانطور که اشاره شد، این محصولات به عنوان اصلی ترین تجهیزات سفر هر فردی شناخته می شود. چادر های مرغوب برزنتی با داشتن استحکام فوق العاده در برابر وزش باد های شدید و نفوذ رطوبت توانایی حفاظت بالایی از افراد خواهند داشت.

در نتیجه می توان گفت: برای حفظ امنیت و ایجاد فضایی برای آرامش و استراحت افراد به همراه داشتن چادر های قابل حمل مذکور الزامی است.

نکات ایمنی به هنگام سفر

هنگامی که برای استراحت در طبیعت چادر های مسافرتی را به عنوان پناهگاه انتخاب می کنید می بایست در نظر داشته باشید که این تجهیزات منحصر به فرد ضرورتی برای اجرا برخی از نکات ایمنی ایجاب خواهند کرد. در ادامه مطالب به برخی از اساسی ترین نکات ایمنی به هنگام برپا کردن چادر خواهیم پرداخت.

  • برپا کردن آتش در نقطه ای دور از چادر
  • عدم انداختن ته سیگار یا ذغال در نزدیکی چادر ها
  • خاموش کردن آتش به هنگام وزش باد
  • پاکسازی محل اقامت از هر گونه چوب خشک و قابل اشتعال
  • برپایی چادر ها با فاصله ۶ متر از یکدیگر
  • نگهداری سوخت های آتش زا در محلی خارج از چادر
  • نزدیک بودن محل اقامت به امکانات ایمنی و ایستگاه های امدادی
  • بررسی موقعیت اسکان قبل از حاضر شدن در آن
دقت در بر پایی چادر مسافرتی

چادر های مسافرتی در واقع غشاء هایی هستند که بر روی اسکلتی فلزی یا استیل قرار می گیرند. با توجه به نوع طراحی سازه، چادر های مسافرتی دارای انواع مختلفی می باشند. بنابراین برای  برپا کردن آن ها از روش های مختلفی استفاده می شود.

تمامی چادر های مسافرتی یک دفترچه راهنمای نصب و بر پایی خواهند داشت، بنابراین توصیه می شود با توجه به این دفترچه و نکات کاربردی آن به برپایی چادر مسافرتی خود اقدام نمایید.

خلاصه مطالب

چادر مسافرتی برزنتی دارای انواع مختلفی است که در طرح و نقش های متفاوتی در اختیار افراد قرار اداه می شود.

این چادر ها وابسته به نیاز متقاضیان دارای ساختار های خیمه ای، اسکلتی، حلزونی و سایر اشکال می باشند. بنابراین بهتر است به هنگام خرید این تجهیزات ضروری با نمایندگان فروش شرکت های تولیدکننده در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی