چگونگی گرم نگهداشتن چادر های مسافرتی برزنتی در زمستان

چادر برزنتی 2

معرفی چادر های مسافرتی برزنتی

چادر های مسافرتی برزنتی ضروری ترین نوع تجهیزات گردشگری و سفر هستند. این تجهیزات به عنوان سرپناهی امن ولی موقت طراحی و ساخته می شوند. به همین علت بسیار اهمیت دارد که برای حفظ امنیت جانی و تامین رفاه خود از بهترین و مرغوب ترین نوع این سازه های منحصر به فرد استفاده نمایید.

نگاهی به محصولات برزنتی شهر چادر یکی از زیر مجموعه های سایت اترس گروپ (کارگاه تولیدی محصولات برزنتی)

در ادامه مطالب به بررسی مطالبی درباره نحوه گرم نگهداشتن این سازه های منحصر به فرد در فصل زمستان یا مناطق سرد خواهیم پرداخت.

ضرورت استفاده از چادر های مسافرتی برزنتی

این نوع از چادر های مسافرتی وابسته به نیاز افراد و نوع سفری که مد نظر دارند، تهیه می شوند. از آنجا که متقاضی های اصلی این تجهیزات کوهنورد ها و طبیعت گرد ها هستند، به دقیق ترین و مستحکم ترین حالت ممکن طراحی خواهند شد.

در واقع طراحی این سازه پاسخگو شرایط نامساعد می باشد. به همین علت مصرف و تهیه این تجهیزات مسافرتی برای حفاظت از رفاه و امنیت جانی بسیار اهمیت دارد. در نوع پیشرفته و نوین این سازه ها، برای حفاظت افراد از انجماد و سرما نیز اقداماتی انجام شده است.

نحوه گرم نگهداشتن چادر ها

پارچه برزنتی با ترکیب الیاف پلی استر و پنبه ساخته می شود. این ترکیب ارتقا دهنده خاصیت کشسانی و افزایش ایستایی سازه های غشایی خواهد شد.

جهت گرم نگهداشتن چادر به هنگام سرما، بهتر است چند پتو اضافه به همراه خود داشته باشید. قبل از اسکان کردن در چادر، تمامی جهات چادر را از داخل با پتو ها پوشش دهید. سپس هر قسمت و دریچه ای که برای تبادل هوا در چادر تعبیه شده است را مسدود نمایید.

حفظ گرمای کیسه خواب

به همراه چادر های مسافرتی، یک زیرانداز ضد آب ارائه می شود. بسیار اهمیت دارد برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل فضای چادر، از این زیر انداز ها استفاده نمایید.

چنین تجهیزاتی برای حفظ حرارت کیسه خواب ها نیز تعبیه شده است. به هنگام سرما در داخل چادر ها، می بایست از کیسه خواب های چند لایه استفاده کرد. همچنین برای حفظ حرارت این سازه ها، بهتر است از زیرانداز فومی مناسبی استفاده شود.

ایجاد یک سد تابشی

یکی از بهتری ترفند ها برای جلوگیری از خروج حرارت از چادر ها، استفاده از پتو های امدادی است. این پتو ها دارای رویه نقره ای هستند.

این نوع پتو ها بسیار مناسب برای پوشش دهی کامل فضای داخلی چادر هستند. البته نحوه قرار گیری این پتو ها می بایست در قسمت سقف چادر و به صورت موازی با زمین باشند.

به همراه داشتن بطری آب گرم به هنگام خواب

به هنگام خواب مقدار کمی از حرارت بدن کاهش می یابد، بنابراین بهتر است هر ترفندی را برای حفظ حرارت کیسه خواب استفاده نمایید.

یکی از بهترین ترفند ها برای حفظ گرمای بدن خود به هنگام خواب، استفاده از یک بطری حاوی آب جوشیده است. این بطری را مملو از آب گرم کرده و سپس با یک لایه لباس بپوشانید، بعد از انجام تمامی این مراحل ها، بطری را در کیسه خواب خود قرار دهید.

پاکسازی سطح چادر از برف

همانطور که اشاره شد، نفوذ رطوبت به داخل فضای چادر موجب کاهش حرارت و گرمای داخل آن می شود. بنابراین بهتر است تمامی برف موجود بر روی سطح چادر را به صورت کامل پاکسازی نمایید.

همچنین بهتر است شبنم ها و رطوبت های ریز را هم از روی سطح چادر پاکسازی نمایید تا با کاهش دما یخ نزنند.

به همراه داشتن یک بخاری جیبی

بخاری جیبی طراحی شده برای کمپ و طبیعت گردی است. این سازه با استفاده از الکل یا بنزین کار می کند و توانایی ایجاد حرارت ملایم و گرمای ملایمی دارد. این محصوله به گونه ای طراحی شده است که می توان به هنگام پیاده روی نیز از آن استفاده کرد.

قرار دادن سنگ داغ در چادر

در صورتی که هیچ یک از تجهیزات نام برده را به همراه نداشتید، می توانید به روشن کردن آتش اقدام نمایید. پس از آن سنگی بزرگ را در نزدیکی آتش قرار داده و پس از گرم شدن آن به همراه سطحی بر زیر آن شی مذکور را داخل چادر قرار دهید.

پوشیدن چند لایه لباس

همیشه به خاطر داشته باشید که پوشیدن چند لایه لباس نازک بسیار موثر تر از پوشیدن یک لایه لباس ضخیم است. بنابراین بهتر است در فصل سرما برای حفاظت گرمای بدن خود، از چند لایه لباس متفاوت استفاده نمایید. همچنین برای گرم نگهداشتن سر و پای خود تمامی تجهیزات در دسترس را مورد استفاده قرار دهید.

معرفی مناسب ترین چادر ها برای مناطق سرد

مناسب ترین چادر ها برای استفاده در مناطق سرد به عنوان چادر های کوهنوردی شناخته می شوند. این چادر ها به گونه ای طراحی می شوند که ایستایی فوق العاده ای در برابر وزش باد های شدید و شرایط جوی نامساعد داشته باشند. متریال استفاده شده برای ساخت این قطعات منحصر به فرد متمایز تر و مقاوم تر از سایر سازه های غشایی است.

درباره ساختار چادر های مسافرتی زمستانه

این چادر های منحصر به فرد، وابسته به متریال و طراحی به کار رفته در ساخت آن ها به عنوان حرفه ای ترین چادر های قابل حمل شناخته می شوند. از آنجا این چادر ها در موقعیت های دشوار با شرایط جوی نامساعد قرار می گیرند دارای سقف کوتاه و گنبدی شکل هستند.

همچنین طراحی کلی این چادر ها به صورت نیمه دایره و حلزونی شکل است تا هیچ گونه ضعفی به زمان شروع کولاک و وزش باد های شدید نداشته باشد. دیواره چادر های زمستانه دارای شیب هستند، به گونه ای برف و باران بر روی سطح آن ها جمع نخواهد شد.

نکته حائز اهمیت این است که این چادر ها فاقد هر گونه فضای تهویه و پنجره ای می باشند، در مقابل دو درب خروجی هستند که در صورت شرایط خاص، فر امکان فرار را داشته باشد.

ارتقا استحکام سازه های مذکور

جهت حفظ استحکام و ارتقا ایستایی این سازه های منحصر به فرد، چند میخ و طناب اضافه به عنوان لوازم جانبی آن ارائه می شود. با استفاده از این تجهیزات ساده می توان استحکام و ایستایی چادر را به هنگام وزش باد های شدید ارتقا داد.

البته قابل ذکر است که این سازه های منحصر به فرد دارای پایه ها و عصا هایی هستند که تامین کننده استقامت چادر ها می باشد. همچنین جهت افزایش راحتی طبیعت گرد ها، چادر های مسافرتی اتوماتیک نیز وارد بازار شده است.

چادر های مسافرتی یک و دو لایه

این نوع چادر ها با توجه به حساسیت کاربری که دارند در دو نوع متفاوت یک لایه و دو لایه ارائه می شوند. تنها تفاوت این دو سازه منحصر به فرد در نوع تهویه و حفظ گرمایش آن ها می باشد.

همانطور که مشهود است چادر های کوهنوردی دو لایه حافظ بهتری در برابر سرما هستند. البته می بایست در نظر داشت که این نوع چادر ها از وزن بسیار بیشتری برخوردار خواهند بود.

تعیین ظرفیت چادر های کوهنوردی

از آنجا که اصلی ترین ویژگی این چادر ها، قابلیت حمل آسان آن ها می باشد، برای ظرفیت های بالا تولید نمی شوند.

بنابراین می بایست در نظر داشت که بیشترین ظرفیت در نظر گرفته شده برای ساخت این سازه های غشایی شش نفر می باشد. البته توصیه می شود برای صعود به قله یا اسکان چندین روزه در دل طبیعت این نوع چادر های بزرگ کوهنوردی مورد استفاده قرار ندهید.

خلاصه مطالب

چادر های مسافرتی برزنتی برای استفاده در فصول و مناطق سرد از طراحی پیچیده تری برخوردار هستند. این چادر ها وابسته به موقعیت کاربردی که دارند در دو نوع یک یا دو لایه تواید و عرضه می شوند.

همچنین می بایست در نظر داشت که این چادر ها برای حفاظت افراد از سرما به صورت حلزونی و کم ارتفاع ساخته خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی